Ședință de lucru între oamenii de afaceri argeșeni și parlamentarii județului

  In data de 10 noiembrie 2017, din initiativa Consiliului Director al Asociatiei Oamenilor de Afaceri Arges a avut loc o Sedinta de lucru cu oficialitati ale judetul Arges, din partea carora au participat:

– Presedintele Consiliului Judetean – Dan Manu;

– Prefectul Judetului Arges – Emilian Dragnea;

– Viceprimar Pitesti – Laurentiu Zidaru;

– Parlamentari PSD – Senatorii: Serban Valeca, Cristina Stocheci, Gheorghe Marin si Deputatii: Mircea Draghici, Simona Bucura Oprescu, Radu Vasilica, Catalin Radulescu, Nicolae Velcea, Nicolae Georgescu;

– Parlamentar USR: Ionut Mosteanu, impreuna cu Claudiu Nasui, deputat din alt colegiu;

– Parlamentar PNL: Danut Bica.

Principalele teme supuse discutiilor au fost:

  1. Plata defalcata TVA si evaziunea fiscala – s-a atras atenția asupra faptului ca OG 23/2017 este in vigoare in vechea forma si ca aplicarea ei ar avea efecte negative pentru economie.

Parlamentarii au mentionat ca nu se mai pune problema aplicarii OG 23/2017 in prima forma, ci in forma actualizata, aprobata in Senat, dand asigurar ca in Camera Deputatilor actuala ordonanta va fi modificata tinandu-se cont de solicitarile mediului de afaceri.

AOA Arges a inaintat propunerea de amanare a aplicarii prezentei ordonante pana la 1 ianuarie 2019.

 

  1. Deficit bugetar imens la nivelul bugetului de asigurari sociale (Pensii) deficit ce se doreste a fi acoperit partial/punctual prin desfiintarea sau reducerea contributiei obligatorii la Pilonul II, dar si prin transferuri suplimentare de la bugetul de stat (grevarea bugetului de stat de sarcini suplimentare);

 

  1. Corelarea salarialui mediu net din zona privata cu cel din zona bugetara (in momentul de fata exista un decalaj de cca 60%*) in special in contextual noii legi a salarizarii bugetare (inclusiv la nivel local).

S-a insistat asupra necesitatii acestor modificari pentru a tine forta de munca in tara si pentru a creste calitatea fortei de munca, in caz contrar fiind iminenta o crestere a preturilor pentru produse si servicii si implicit, cresterea inflatiei.

 

  1. OUG nr. 60/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap – s-au evidentiat efectele negative ale aplicarii acestui Act Normativ asupra mediului de afaceri dar si asupra persoanelor cu handicap si a unitatilor protejate autorizate, solicitandu-se revenirea la setul de reguli aplicabile anterior ordonantei.

 

  1. Asigurarea resurselor bugetare necesare demararii proiectelor mari de infrastructura (proiecte de importanta UE cu finantare asigurata din fonduri nerambursabile UE (ex: Autostrada Pitesti-Sibiu, Centura de Sud a Capitalei, etc.)).

S-a prezentat situatia actuala a studiului de fezabilitate pentru realizarea autostrazii Pitesti – Sibiu, urmand ca in perioada imediat urmatoare sa fie incheiate procedurile de atribuire a lucrarilor pentru 2 tronsoane. Tot in acest punct al discutiilor a fost argumentata ideea necesitatii aducerii de amendamente Legii Achizitiilor Publice, in scopul evitarii pe viitor a intarzierii demararii proiectelor de infrastructura.

 

  1. Repere importante din Strategia de Dezvoltare a Judetului Arges si a Municipiului Pitesti care influenteaza activitatea din mediul de afaceri argesean.

A fost ridicata problema deficitului de forta de munca la nivelul judetului Arges, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ.

Un punct de vedere comun l-a constituit necesitatea schimbarii legislative in domeniul invatamantului romanesc, cu accent pe dezvoltarea invatamantului profesional si tehnic si dezvoltarea invatamantului dual.

 

  1. Investitii / Fonduri europene

Reprezentantii AOA Arges au argumenat ca statul trebuie sa fie locomotiva de crestere inestitionala prin marirea bugetelor de investitii si atragerea de fonduri europene.

Pe cealalta parte, parlamentarii au reamintit motivul principal ce a condus la intarzierea atragerii de fonduri europene, respectiv reautorizarea Autoritatilor de management, incheiate in luna iunie 2017. Totodata s-a preconizat o creste a nivelului de atragere de fonduri si o diminuare a birocratiei.

 

In urma discutiilor s-a ajuns la unele puncte de vedere comune care au fost preluate de parlamentari pentru a fi prezentate in Senat si Camera Deputatiilor.

Totodata, in cadrul aceste intalniri s-au stabilit premizele ca astfel de dezbateri sa fie organizate trimestrial, inscopul unei mai bune comunicari, si al crearii unui parteneriat eficient care sa conduca la o crestere sanatoasa si durabila a mediului de afaceri din judetul Arges.

Facebook Comments
Share Button

About Author

Dan Badea

Dan Badea este redactorul-șef al publicației Argesplus.ro. Lucrează în presă din anul 2005, ca redactor în domeniile social, economic și politic. Înainte de proiectul Argesplus.ro, a publicat cel puțin 10.000 de articole în mai multe publicații județene și centrale. Este absolvent al Universității din Craiova, Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor, specializarea Bănci și Burse de Valori. Anterior, a absolvit Colegiul Național ,,IC Brătianu'' din Pitești. De asemenea, a urmat studii postuniversitare în Comunicare.

Leave a Reply