Uzina Dacia ar putea pleca de la Piteşti, iar Argeşul ar putea deveni doar un judeţ marginal, dintr-unul care, pe vremuri, era al patrulea cel mai industrializat al României! Nu este un scenariu descris de publicaţia noastră, ci chiar de responsabilii de la CNADR. Pentru acest lucru, trebuie să mulţumim întregii clase politice din ultimii 26 de ani! Cu ghilimelele de rigoare! Acum, ca argeşeni de bun simţ, ar trebui să îi întrebăm pe aleşii noştri ce s-a întâmplat cu acest proiect, unul strategic…
Conform celor de la Agerpres, Autostrada Sibiu – Pitești ar putea fi gata în ultima parte a anului 2023, iar valoarea totală a investiției depășește 1,67 miliarde euro, se arată într-un document al Ministerului Fondurilor Europene (MFE).
Aceasta urmează a fi finanțată din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM), trimestrul al treilea din 2017 fiind data estimată pentru semnarea contractului de finanțare. Data planificată pentru începerea implementării este ultimul trimestru din 2017, iar în prima parte a anului 2018 este de așteptat să fie semnate primele contracte de lucrări.
În data de 9 decembrie 2015, ministrul Transporturilor, Dan Costescu, spunea, în cadrul dezbaterii publice a proiectului de buget, că lucrările la autostrada Pitești — Sibiu ar putea începe la 1 ianuarie 2017 în condițiile în care licitațiile vor putea începe în vara anului 2016.
„Din păcate nu a fost demarată din timp ca să poată începe acum execuția. În acest moment noi am început procedurile pentru studiul de fezabilitate și încercăm să accelerăm, să devansăm programul pe care l-am primit, să-l aducem cât mai aproape de noi. (…) Sunt studii de fezabilitate pe capete. Ele trebuiau să se încheie la 15 decembrie în acest an. Consultantul extern ne-a recomandat să extindem această perioadă până la următorul termen, până la 15 iunie, pentru a nu grăbi acest lucru pentru că fuseseră sărite din cursul firesc al lucrurilor tocmai forajele geo care se pare că au fost problema la Orăștie — Sibiu. În vară vor putea fi demarate, după studiul de fezabilitate, licitațiile pentru proiectare și lucrări, iar asta înseamnă că la 1 ianuarie 2017 vor putea începe lucrările”, a spus Costescu.