Nu am participat ieri, la Uzina Dacia, la vizita celor doi președinți ai celor două camere ale Parlamentului  României, Călin Popescu Tăriceanu și Liviu Dragnea. După cum o să citiți mai jos, nici nu am avut ce pierde!

Din ce am citit în presă și din ce mi-au spus și colegi de-ai mei, s-a discutat, din nou, despre autostrada Pitești-Sibiu, despre mașinile second-hand care sufocă piața autohtonă și despre alte chestii populiste, dar fără substanță.

În primul rând, că tot am amintit de mașinile second-hand, consider că este dreptul meu, ca cetățean, să aleg mașina care îmi place și pe care mi-o permit, fie că e nouă sau are zece ani vechime, dacă aceasta corespunde din punct de vedere tehnic. Sunt cetățeni care detestă mărcile franțuzești, la fel cum sunt alții care detestă mărcile nemțești sau italiene, așa că nu trebuie să îmi urle mie Tăriceanu că ar fi mai bine să-mi cumpăr mașină nouă și franțuzească, dacă eu îmi permit doar un VW de prin 2005-2006. În plus, o mașină nouă costă peste 10.000 de euro, un preț suportabil pentru nemți și francezi, ale căror salarii medii se învârt în jurul a 3.500 de euro, dar astronomic pentru un român care câștigă, în medie, 500 de euro!

Să trecem la problema autostrăzii…

În urmă cu zece ani, la o vizită în Argeș a ministrului Transporturilor de atunci, Ludovic Orban, auzeam promisiuni peste promisiuni legate de autostrada Pitești-Sibiu: că se face studiu de fezabilitate, că apoi se face studiul tehnic, că lucrările vor demara ,,cel târziu’’ în 2009, că se va circula pe primul tronson în 2011… Căcaturi!

Au trecut zece ani de atunci, iar acum auzim aceleași bășini politicianiste, de data aceasta din partea stângii. Pe hârtie, lucrurile sunt frumoase, s-au scos la licitație tronsoane, lucrările vor începe, bineînțeles, în cel mult un an, așa cum se întâmplă de 10 ani, că vom circula pe Pitești-Sibiu în 2021 (la fel cum circulam pe autostrada promisă de Orban în 2011), că va curge numai lapte și miere…

Ce au uitat Dragnea și cu Tăriceanu să spună ieri e faptul că, cel puțin în acest an, bani pentru autostrăzi nu prea mai există. În urmă cu o lună, s-au luat 10 miliarde de lei de la investiții și redirecționați către pensii și salarii de bugetari.

Dragnea a mai uitat să spună că, cel mai probabil, la anul, când vom sărbători centenarul Marii Uniri, nici măcar nu se vor înfige țărușii în vederea realizării primei și, deocamdată, singurei magistrale importante de transport care va uni Muntenia de Transilvania.

În acest timp, ungurii, pe care îi înjurăm cu fiecare ocazie, au adus două autostrăzi, M4 și M6, la granițele României, marile companii occidentale investesc masiv în Banat și Transilvania, Sudul și Moldova fiind ocolite pentru că, ghici!, ai nevoie de autostrăzi și căi ferate pentru a-ți transporta produsele pe piețele din întreaga Europă!

Ce se poate întâmpla într-un viitor nu prea îndepărtat? Răspunsul este ușor de anticipat… Transilvania va deveni o oază economică puternică, ce poate concura cu orice economie vestică, în timp ce Muntenia și cu Moldova vor fi condamnate la subdezvoltare. Până la autonomia Transilvaniei sau chiar desprinderea ei de fostul Regat nu va mai trece mult timp. Și nu, nu suntem paranoici, sunt din ce în ce mai multe semnale de acest fel, din ce în ce mai mulți ardeleni din administrație și chiar politicieni punând problema unei secesiuni, pentru început doar economice!

Așa că, ținând cont de cele expuse mai sus, construirea autostrăzii Pitești-Sibiu trebuie să fie prioritatea ZERO a României, nu numai pentru dezvoltarea economică unitară și armonioasă a țării, ci și pentru a nu-i pune în pericol integritatea teritorială! Credeți că aberăm? Mai vedem…

De multe ori, am impresia că întârzierea construirii acestei autostrăzi nu ține (doar) de incompetența guvernelor din ultimii 25 de ani, am impresia că e ceva mai mult! Sper să mă înșel! Până atunci, autostrada asta rămâne un vis frumos, atât pentru munteni, cât și pentru restul românilor!

Facebook Comments

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here